برگزاری نشست کلان منطقه شش آمایش کشور در اراک

۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۲ کد : ۲۷۱ اصلی
تعداد بازدید:۳۴۱۷۴
نشست کلان منطقه شش آمایش کشور با حضور مسئولین ۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
برگزاری نشست کلان منطقه شش آمایش کشور در اراک

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: پژوهش و تحقیقات کاربردی از نیازهای مهم حوزه سلامت و از راهبردهای ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر حسن طاهراحمدی، افزود: تحقیق و پژوهش های کاربردی کلید حل بسیاری از مشکلات است و این مهم در تولید ثروت نیز نقش به سزایی دارد.

وی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش جوامع را در حرکت به مسیر واقعی هدایت می کند و در کاهش بسیاری از هزینه ها موثر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: توجه به مسائل کیفی آموزشی در حوزه سلامت، امری ضروری است و در سال های گذشته در این راستا به کمیت بیشتر از کیفیت پرداخته شده است.

وی در خصوص نشست کلان منطقه شش آمایش کشور نیز گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور به 10 قطب تقسیم شده که منطقه 6 آن شامل دانشگاه های علوم پزشکی البرز، قزوین، زنجان، قم و مرکزی (اراک، ساوه و خمین) است.

دکتر طاهراحمدی عنوان داشت: بررسی مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 6 کشور و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهمترین اهداف این نشست می باشد.

گفتنی است در این نشست یکروزه روسا، معاونین آموزش و پژوهش و مدیران حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشور در خصوص مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه سلامت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است روسای دانشگاه ها در حاشیه این نشست، از ساختمان در حال احداث مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) و مرکز دیالیز حامی نیز بازدید کردند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: حوزه سلامت دکتر طاهر احمدی وزارت بهداشت


( ۱ )